Webhotellista WordPress-kotisivuille: vaiheet sisältöstrategiaan

Käytettäessä brändimedian ja sisältömarkkinointia, WordPress-kotisivut ovat tärkein osa markkinointistrategiaa. Suunnitelmien ja strategioiden luominen kotisivujen aloittamiseksi on avaintekijä terveellisten tulosten saavuttamisessa, ja jokainen optimoidun sivuston omistaja rakentaa sivustonsa oman sisältöstrategian pohjalta. Onneksi verkkotunnuksen ja webhotellin avulla markkinointistrategia ja WordPress loppukäyttäjien tarpeet voidaan yhdistää täydellisesti.

WordPress-kotisivujen aloittamiseksi ja toiminnallisuuden laajentamiseksi käyttäjän on omistettava verkkotunnus ja webhotelli. Molempia palveluita tarjoavat monet tunnetut nimet web-palveluiden tarjoajana, esimerkiksi GoDaddy ja Bluehost. Verkkotunnus tarjoaa suojan sivustoja vastaan, kun taas webhotelli tarjoaa tilaa sivun sisällölle ja muille palveluille. Webhotellin valitsemiseksi käyttäjän on tarkistettava, kuinka paljon tilaa hänen sivustolleen tarvitaan ja kuinka monta sähköpostiosoitetta hän tarvitsee johdettavaksi sivustolleen.

Kun verkkotunnus ja tallennustila on jaettu, käyttäjä voi asentaa WordPressin webhotellialustalle. Asennus on varsin helppoa ja useimmat webhostit tarjoavat yksinkertaisen, neliportaisen asennusohjelman, joka helpottaa WordPressin ottamista käyttöön 10 minuutissa. Käyttäjä voi alkaa sitten harjoittaa sisältöstrategiaa.

Sisältöstrategia sisältää paljon enemmän kuin sivuston tyylin ja asettelun määrittämisen. Markkinoinnin täydelliseksi tekeminen alkaa avainsanojen sekä sisältöjen ja muun sisällön etsinnällä ja suunnittelulla, jota käyttäjä tarvitsee hyödyntäessään välityspalveluunsa. Myös sosiaalisen median ja muiden digitaalisten kanavien optimointi on oleellinen osa sisältöstrategiaa, koska näillä kanavilla luodaan trafficia kotisivuille.

Vaikka web-hostin ja verkkotunnuksen ostaminen ja WordPressin asentaminen vaativat paljon työtä, niin kun optimointi on tehty oikein, markkinoijalla on kaunis ja luotettava WordPress-sivusto, jonka avulla ihmiset voivat saavuttaa lopputavoitteensa. Oikealle sisältöstrategialle – jonka perustana ovat laadukkaat verkkotunnus ja webhotelli – on helppoa mitata tuloksia ja saada lopputulos, jonka ansaimaan täytyy.

Sisältöstrategia on nykypäivän markkinoinnin keskeinen osa. Verkkotunnuksen ja webhotellin omistaminen tarjoaa käyttäjälle tarvittavat työkalut markkinointikoostumuksen luomiseen WordPress-sivuston avulla. Kaiken huipuksi, sisältömarkkinointiin optimoitujen WordPress-kotisivujen ja oikein luodun sisältöstrategian avulla käyttäjä voi toimia suureen tulokseen.

Ron Rose
https://xmedia.fi